Tıbbi Ürün Temini İçin Heyet Raporu Nasıl Alınır?

Tıbbi Ürün Temini İçin Heyet Raporu Nasıl Alınır?

Heyet raporu, kişilerin sağlık veya hastalık durumunu gösteren resmi belgedir. Bu raporun diğer adı da “sağlık kurulu raporu”dur. Birkaç farklı branştaki uzman doktorun yaptığı muayene ve tetkikler sonucunda hazırlanır. Genellikle devlet kurumları tarafından istenir. Özel sektördeki kurumlar veya işletmeler de kişilerin bazı resmi işlemlerini yapabilmek için heyet raporu istemektedir. Birçok farklı konuda heyet raporu gerekebilir. Askerlik, izin, memurluk, engellilik, vergi indirimi, işe giriş, tıbbi ürün temini, emeklilik ve ehliyet bunlardan birkaç tanesidir. Hatalı veya eksik düzenlenen heyet raporunu değiştirmek yeni rapor çıkarmaktan daha zor olmakla birlikte, bazı durumlarda değişim işlemi mümkün olmamaktadır. Böyle bir durumda mağduriyet yaşanabilir. Heyet raporunun doğru ve hızlı bir şekilde düzenlenebilmesi için dikkat edeceğimiz bazı hususlar vardır.

Heyet raporu (sağlık kurulu raporu) alabilmek için tam teşekküllü bir kamu veya üniversite hastanesine başvurulabildiği gibi, sağlık kurulu olan özel bir hastaneye de başvurulabilir. Özel hastaneye başvuru yapmadan önce hastanenin sağlık kurulunun aktif olduğunu ve düzenledikleri raporun geçerliliğini araştırmanızı öneriyorum. Çünkü bazı hastanelerin devlet kurumlarıyla yaptığı anlaşmalar bittiği için düzenledikleri heyet raporları geçerliliğini kaybetmektedir. Özel hastaneden tıbbi ürün için heyet raporu alacaksanız hastanenin SGK ile rapor anlaşmasının olup olmadığını da araştırmanız gerekir. Aksi halde SGK, raporda yazılan ürünlere ödeme yapmayacaktır.

Heyet Raporu İçin Gerekli Belgeler

Sağlık kurulu raporu (heyet raporu) başvurusu için gerekli bazı belgeler vardır. Bu belgeler, hastaneye göre farklılık gösterebilir. Tüm hastanelerde istenen standart evraklar:

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • 3-4 adet vesikalık fotoğraf
  • Dilekçe

 

Başvuru yeri hastanenin işleyişine göre değişkenlik gösterebilir. Başvurular, genellikle ya danışma bölümünden ya da sağlık kurulu bölümünden kabul edilmektedir. Ayrıca, başvuru esnasında belirli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Bu ücret hastaneye göre değişkenlik gösterebildiği gibi, kamu ve üniversite hastanelerinde daha uygun olmaktadır. Hata veya eksik olmaması için de başvuru dilekçesini yazarken neden heyet raporuna ihtiyaç duyduğunuzu açık bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Tıbbi Ürün Temini İçin Heyet Raporu Nasıl Alınır?

Heyet Raporunun Hazırlanma Süresi

Heyet raporunun hazırlanma süresi hastanenin yoğunluğuna ve işleyişine göre farklılık gösterebilir. Yaptığınız müracaattan sonra ilgili doktorlara muayene olup gerekli belgeleri almanız gerekir. Muayeneler tamamlandıktan sonra, sağlık kurulundaki sekreterler tarafından belgeler dosyalanır ve hastane sistemine kaydedilir. Bu işlemin ardından kurul günü beklenir ve sağlık kurulunun kararına göre raporun düzenlenip düzenlenmeyeceği belli olur. Bahsettiğim karar süresi de hastanenin ve sağlık kurulundaki hekimlerin yoğunluğuna göre değişebilir. Bu süre genel olarak 2-5 iş günüdür. Özel durumlarda daha da uzayabilir.

Tıbbi Ürünler İçin Heyet Raporu

Hastalıkların tedavisi veya hastaların bakımı sırasında bazı medikal ürünlerin kullanılması gerekebilir. Bunlar tıbbi cihazlar veya sarf malzemeler olabilir. Bu ürünlerin bir kısmı için kurum ödemesi mevcuttur. SGK veya özel sigortalar ürünlerin tamamını veya bir kısmını ödemektedir. Bu destekten faydalanmak için heyet raporu gerekir.

Medikal ürün heyet raporu için öncelikle hastalıkla ilgili bölüme başvurulması gerekir. Sonrasında ilgili hekim hastayı muayene eder. Gerekiyorsa bazı testler yapılır ve sonuçlara göre ihtiyaç olan medikal ürünler hekim tarafından belirlenir. Bu konuda geçerli olan iki çeşit rapor vardır. Bazı medikal ürünler için tek hekim imzalı raporlar geçerli olmaktadır, ancak tıbbi cihazlar gibi üst düzey ürünler için sağlık kurulu üyelerinin hepsinin birlikte imzaladığı heyet raporu gerekir. Heyet raporu gerektiği durumlarda ilgili branş hekimi hastayı yönlendirecektir.

Tıbbi ürün tedariki için rapor dışında ayrıca hastanın doktoru tarafından düzenlenmiş reçete de gereklidir. Rapor ve reçete ile birlikte sigorta kurumuna başvuru yapılabilir. Reçetede hastanın adı, soyadı, kimlik numarası, reçete tarihi, protokol numarası, tanı, tıbbi ürün adı ve miktarı, doktor kaşesi ve imzası gibi bilgiler bulunmalıdır. Ayrıca, reçetede bulunan bilgiler raporla uyumlu olmalıdır. Raporla uyumlu olmayan veya eksik bilgi içeren reçetelerle işlem yapılmadığı için sigorta kurum ve kuruluşlarının desteklerinden faydalanmak mümkün olmamaktadır.

Ürün Tedarik Aşaması

Düzenlenen rapor ve reçete ile SGK veya özel sigorta kuruluşlarından ürün bedelleri için maddi destek alınabilir. Bazı ürünlerin tamamı, bazılarının da bir kısmı sigorta kurumları tarafından karşılanır. Sigorta tarafından hiç ödenmeyen medikal ürünler de mevcuttur. Hastalar, hiç ödenmeyen veya bir kısmı ödenen ürünleri kendileri ödeyerek tedarik edebilir veya sosyal yardımlaşma kuruluşlarına başvurarak maddi destek isteyebilirler.

Tıbbi sarf malzemeler ve cihazların raporla tedarik süreci birbirinden biraz farklıdır. SGK, deposunda mevcut olan tıbbi cihazları ücretsiz olarak hastaya teslim etmektedir. Bunlar kullanılmış cihazlardır. SGK’nın deposunda hastanın ihtiyacı olan cihaz mevcut değilse, herhangi bir anlaşmalı tıbbi cihaz satış merkezinden yeni cihaz tedarik edebilirsiniz. Bunun için öncelikle bulunduğunuz ildeki SGK’ya başvurmalısınız. Kurumun deposunda cihaz yoksa raporunuzun üzerine “Depoda Mevcudu Yoktur” şeklinde bir not yazılır. Bu işlemlerden sonra cihazı dışarıdan almaya hak kazanırsınız. Kurum ödemesini almak için cihazı satın aldıktan sonra rapor, reçete ve istenen diğer evraklarla birlikte SGK’ya başvurabilirsiniz.

Tıbbi sarf malzemelerini, rapor ve reçetenizle birlikte anlaşmalı tıbbi cihaz satış merkezlerine giderek alabilirsiniz. SGK, sarf malzeme ödemelerini direkt olarak anlaşmalı olan firmalara yapmaktadır. Rapor ve reçetenizde bir sorun yoksa ihtiyacınız olan tıbbi sarf malzemelerini bu şekilde tedarik edebilirsiniz.

Tıbbi Ürün Temini İçin Heyet Raporu Nasıl Alınır?

Tıbbi Cihaz Heyet Raporu İçin Sıkça Sorulan Sorular

Tıbbi cihaz raporunda kaç doktorun imzası olmalıdır?

Raporda kaç doktorun imzasının olması gerektiği, yazılacak cihazın çeşidine göre değişkenlik göstermektedir. Örneğin, aspiratör cihazı raporunu tek bir hekim imzalayabilirken, mekanik ventilatör cihazı için sağlık kurulu üyelerinin tamamının imzası gerekir. Ayrıca, raporların hepsinde sağlık kurulu başkanının veya hastane başhekiminin imzası mutlaka olmalıdır.

Rapor ve reçetenin geçerlilik süresi ne kadar?

Reçetenin geçerlilik süresi 10 iş günüdür. 10 iş günü içinde hastanın veya yakınının rapor ve reçeteyle SGK’ya başvurması gerekir. SGK’dan herhangi bir işlem görmemiş raporun geçerlilik süresi ise 3 aydır. Bu süreler içinde başvuru yapılmazsa reçeteyi veya raporu yeni tarihli olarak tekrar yazdırmanız gerekir. SGK’ya başvurduktan sonra raporun ve reçetenin geçerlilik süresi 1 ay olmaktadır. Geri ödemenin alınabilmesi için raporda yazan tıbbi cihazların 1 ay içinde tedarik edilip evraklarının kuruma teslim edilmesi gerekir.

Tıbbi cihaz tedariki sırasında fark öder miyim?

SGK’nın deposunda hastanın ihtiyacı olan tıbbi cihazlar yoksa, anlaşmalı tıbbi cihaz satış merkezlerinden tedarik edilmesi gerekir. SGK, satın alınan tıbbi cihazlar için geri ödemeyi firmaya değil sigortalıya yapmaktadır. Bu nedenle, cihazları temin ederken bedelin tamamını firmaya ödemeniz gerekir. Sonrasında evrakları SGK’ya teslim edip geri ödemeyi beklemelisiniz.

Tıbbi ürünlerin kurum ödeme miktarları uzun yıllardır değişmediği için piyasadan tedarik edeceğiniz çoğu tıbbi cihaz için kurum ödemesinin üzerine fark ödemeniz gerekir. Örneğin, orta kalitede bir CPAP cihazı şu an piyasada 1200 TL civarında satılmaktadır. Bu cihaz için kurum ödemesi 702 TL’dir. 1200 TL’ye satın aldığınız CPAP cihazının 702 TL’sini SGK öder. Geriye kalan 498 TL’yi siz ödemiş olursunuz. Bunun dışında hastanın iyileşmesi veya vefat etmesi gibi durumlarda SGK’nın geri ödeme yaptığı veya deposundan verdiği cihazları kuruma iade etmeniz gerekir. Bu tip cihazlara “iadeli tıbbi cihazlar” adı verilir. Cihazı SGK’nın deposundan almadıysanız ve satın alırken fark ödediyseniz, kuruma iade ettiğinizde daha önce ödediğiniz farkı geri alamazsınız.

Kurum ödemeleri nasıl gerçekleşir?

Gerekli belgeler doğru bir şekilde hazırlanıp SGK’ya teslim edilirse belirli bir süre sonra sigortalının hesabına ödeme yapılır. Bunun için gerekli evraklar:

  • Onaylı rapor
  • Reçete
  • Fatura
  • Zimmet belgesi
  • Taahhütname
  • Garanti belgesi
  • Firma ÜTS belgesi
  • Cihaz ÜTS belgesi
  • Barkod etiketi

 

Tıbbi kontrolü yapılmış ve “Depo Mevcudu Yoktur” şeklinde onaylı raporun geçerlilik süresi 30 gündür. Bu durumda, rapor gibi reçetenin de geçerlilik süresi 30 gün olmaktadır. Evraklar kuruma teslim edildikten sonra 20-45 gün sürede sigortalının kimlik numarasıyla PTT’ye veya varsa bankadaki maaş hesabına ödeme yapılmaktadır.

SGK’nın deposundan verdiği cihazlar yeni mi?

Hasta veya yakını SGK’ya başvurduğunda ihtiyaç olan cihazlar kurumun deposundan verilebilir. Bu cihazlar daha önceden kullanılmış ve SGK’ya iade edilmiştir. Cihazlarla birlikte kullanılması gereken maske ve solunum devresi gibi aksesuarlar yeni olarak verilir. Bu aksesuarların yenileri SGK’nın deposunda mevcut değilse kurum aksesuarlar için ayrıca ödeme yapar.

SGK’nın deposunda cihaz varken, medikal bir firmadan cihaz alınırsa kurum geri ödeme yapar mı?

SGK’nın deposunda hastanın raporunda yazan cihazlar varsa medikal firmalardan alınan cihazlar için geri ödeme yapmaz.

Ücretsiz olan bu hizmeti daha çok kişiye ulaştırabilmemiz için sizin desteğinize ihtiyacımız var. Sosyal sorumluluk projemize destek olmak için bu sayfayı sosyal medyada paylaşır mısınız?

Bilgi İste

Bilgi İste

Bu konuyla ilgili daha detaylı bilgi istiyorsanız aşağıdaki formu doldurun ve butona basıp lütfen bekleyin. En kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz. Bilgi hizmetimiz ücretsizdir.

Ad soyad (gerekli)

Telefon (gerekli)

E-posta (gerekli)

Butona basıp lütfen bekleyin.