Roche Accu-Chek Performa Nano Kan Şekeri (Glikoz) Ölçerin Hata Kodları Nelerdir?

Halk arasında şeker hastalığı olarak da bilinen diyabet (diabetes mellitus), kandaki glikoz seviyesinin normal sınırların üstüne çıkmasıyla (hiperglisemi) karakterize bir hastalıktır. Diabetes mellitus, Yunanca’da şekerli idrar anlamına gelir. Bunun nedeni kanda çok fazla bulunan şekerin idrara karışmasıdır. Diyabet, sağlıklı beslenme kültürü olmayan toplumlarda daha sık olmakla birlikte tüm dünyada yaygın şekilde görülür. Farklı birçok hastalığa da neden olabildiği için insanlığı tehdit eder hale gelmiştir. Sürekli olarak kontrol altında tutulması gerekir. Bunun için kan şekeri (glikoz) ölçerler kullanılır. Roche Accu-Chek Performa Nano ise piyasada en yaygın bulunan cihazlardan biridir. Kalitesi ve ölçüm hassasiyeti ile kendini kanıtlamıştır. Kullanım esnasında veya arıza durumunda cihaz ekranında bazı göstergeler belirir. Bunlar hata kodları ve uyarı simgeleri olabilir. Cihaz, sesli ve görsel sinyaller ile kullanıcıyı uyarır. Cihazın doğru bir şekilde kullanılabilmesi için bu uyarılara dikkat etmek gerekir.

Siyah Ekran

image

Cihaz çalıştırıldığında ekranda hiçbir yazı veya simge görünmüyorsa:

  • Piller bitmiş olabilir, yeni pil takıp denemek gerekir.
  • Cihaz aşırı sıcak bir ortamda olabilir, daha serin bir yerde denemek gerekir.
  • Ekran arızalanmış olabilir.
  • Cihaz arızalanmış olabilir.

Pil İşareti

image

Ekranda pil simgesi dışında başka bir şey görünmüyorsa piller bitmek üzere olabilir. Cihaza yeni pil takılıp çalıştırılabilir.

Set-Up İşareti

image

Ekranda set-up simgesi görünüyorsa saat ve tarih gibi ayarların yapılıp onaylanması gerekir. Bu işlemlerin nasıl yapılacağı kullanım kılavuzunda yer almaktadır. Ayar yapılmasa da cihaz kullanılabilir.

Test Çubuğu İşareti

image

Test çubuğu (strip) simgesi yanıp sönüyorsa cihaz, test çubuğunun takılmasına hazır demektir.

Damlacık İşareti

image

Test çubuğu cihaza doğru bir şekilde takıldıysa ekranda damlacık işareti görünmeye başlar. Damlacık işaretinin görünmesi cihazın ölçüme hazır olduğunu belirtir. Bu işaretten sonra test çubuğuna ölçüm solüsyonu veya kan damlatılabilir. İşlemler eksiksiz yapıldığında ölçüm otomatik olarak başlayacaktır.

HI İşareti

image

Ölçüm yaptıktan sonra ekranda HI simgesi belirdiyse test sonucu cihazın limitlerinin üstünde demektir. Hatalı bir işlem yapmış olma olasılığına karşı yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir. Aynı sonuç alınırsa ya farklı bir cihazla denenebilir ya da en yakın sağlık kuruluşuna başvurulabilir.

LO İşareti

image

Ölçüm yaptıktan sonra ekranda LO simgesi belirdiyse test sonucu cihazın limitlerinin altında demektir. Hatalı bir işlem yapmış olma olasılığına karşı yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir. Aynı sonuç alınırsa ya farklı bir cihazla denenebilir ya da en yakın sağlık kuruluşuna başvurulabilir.

Ünlem İşareti

image

Ölçüm yaptıktan sonra ekranda daire içinde ünlem işareti simgesi belirdiyse, bu durum kan şekerinin tanımlı hipoglisemi (düşük kan şekeri) seviyesinin altında olduğu anlamına gelir. Glikoz yani kandaki şeker vücudun enerji kaynağıdır. Hipoglisemi, kişinin glikoz seviyesinin normalden daha düşük olması durumudur. Bu durum diyabet tedavisi sürecinde oluşabilir.

Code Exp İşareti

image

Beyaz aktivasyon çipi kullanıldığında siyah ekran üzerinde sadece code exp uyarısı görüntülenebilir. Bu uyarı belirdiğinde test çubuklarının kullanım süresinin mevcut ayın sonunda biteceği anlaşılır. Kullanım tarihi geçen test çubukları hatalı sonuç verebilir. Bu nedenle, beyaz aktivasyon çipi ve test çubukları ay sonunda çöpe atılmalı ve güncel tarihli olanlar tedarik edilerek kullanılmalıdır. Ayrıca, cihazın saat ve tarih ayarlarının da doğru olduğundan emin olunmalıdır.

Code İşareti

image

Ekranda code uyarısının belirmesi aktivasyon çipinin eksikliğini ifade eder. Cihazın kapatılıp, aktivasyon çipinin takılıp, cihazın tekrar açılması gerekir.

E-1 İşareti

image

Ekranda beliren E-1 kodu kullanılan ölçüm çubuğunun hasar görmüş veya cihaza düzgün takılmamış olabileceğini ifade eder. Ölçüm çubuğu cihazdan çıkarılıp tekrar takılmalıdır. Çubuk hasar görmüşse yenisiyle değiştirilmelidir.

E-2 İşareti

image

Ekranda beliren E-2 kodu aktivasyon çipinde hata olabileceğini ifade eder. Cihazın kapatılıp, yeni bir aktivasyon çipi takıldıktan sonra tekrar açılması gerekir.

E-3 İşareti

image

Ekranda beliren E-3 kodu ölçülen kan şekeri değerinin çok yüksek olabileceğini veya test çubuğuyla ilgili bir sorun olabileceğini ifade eder. Hatalı bir işlem yapmış olma olasılığına karşı yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir. Aynı sonuç alınırsa ya farklı bir cihazla denenebilir ya da en yakın sağlık kuruluşuna başvurulabilir.

E-4 İşareti

image

Ekranda beliren E-4 kodu ve damlacık işareti test çubuğuna yeteri kadar kan veya ölçüm solüsyonu damlatılmamış olabileceğini ifade eder. Hatalı bir işlem yapmış olma olasılığına karşı yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir.

E-5 İşareti

image

Ekranda beliren E-5 ve code exp uyarısı tarihi geçen test çubuklarının kullanıldığını ifade eder. Kullanım tarihi geçen test çubukları hatalı sonuç verebilir. Bu nedenle, güncel tarihli olanlar tedarik edilerek kullanılmalıdır. Ayrıca, cihazın saat ve tarih ayarlarının da doğruluğundan emin olunmalıdır.

E-6 İşareti

image

Cihaz açılıp hazır hale gelmeden test çubuğuna kan veya kontrol solüsyonu damlatılırsa ekranda E-6 hatası belirir. Yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir.

E-7 İşareti

image

Ekranda beliren E-7 hata kodu cihazda elektronik bir hata oluşmuş olabileceğini veya kullanılmış bir ölçüm çubuğunun cihaza tekrar takılmış olabileceğini ifade eder. Bu sorunu çözmek için cihaz kapatılıp yeniden açılmalıdır. Eğer aynı sorun devam ediyorsa cihazın kapatılıp pillerinin çıkarılması ve 5-10 saniye bekledikten sonra pillerin tekrar takılıp cihazın çalıştırılması gerekir. Sonrasında yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir.

E-8 İşareti

image

Ekranda beliren E-8 kodu çevre sıcaklığının cihazın kullanılabilmesi için uygun olmadığını ifade eder. Böyle bir durumda cihazın kapatılıp uygun ortama alınarak 5-10 dakika bekledikten sonra kullanılması gerekir. Cihazın çalışmasıyla ilgili uygun koşullar kullanım kılavuzunda yer almaktadır. Cihazın suni yollarla ısıtılması veya soğutulması arızaya sebebiyet verebilir.

E-9 İşareti

image

Cihazda kullanılan pillerin bitmek üzere olduğu durumlarda ekranda E-9 uyarısı belirir. Pillerin yenileriyle değiştirilmesi gerekir. Değişim işleminden sonra cihazda hala aynı hata varsa resetlenmelidir. Bu işlem için pil çekmecesi cihazın dışına kaydırılır ve herhangi bir tuşa basılı tutarak pil çekmecesi tekrar yerine yerleştirilip cihaz çalıştırılır.

E-10 İşareti

image

Saat ve tarih ayarlarının hatalı olduğu durumlarda cihaz E-10 hatası verebilir. Böyle bir durumda cihazın ayarları tekrar yapılmalı ve cihaz kapatıp açılmalıdır.

Yorumlar

Ahmet kabasakal - 27 Şubat 2020 15:57
Accu-chek performa nano kullanmaktayım.bugün ekranda e-1 ve altta “Code” yazısı çıktı.yeni çubuk taktım gene sonuç aynı.sitenizde aktivasyon çubuğundan bahsediliyor ancak yeni çubuk nereden alınacak.
Teşekkürler.

Sesan - 28 Şubat 2020 12:49
Ahmet Kabasakal, merhaba. E-1 hata kodu aktivasyon çubuğu uyarısıdır. Aktivasyon çubuğu değiştirildiğinde uyarının gitmesi gerekir. Uyarı gitmiyorsa cihazın ana kartında bir sorun olabilir. Yetkili teknik servis tarafından incelenmesi gerekmektedir.



İg - 22 Eylül 2020 15:38
Acu check performa nano cihazı kaç yolda bir değişmeli.7-8 sene oldu kullanmaya devam edelimmi?Yoksa yenisini almak gerekirmi?

Sesan - 23 Eylül 2020 13:43
İlhami Göktaş, merhaba. Şeker ölçüm cihazının belirlenen bir yenileme süresi yoktur. Cihazınızda sorun yaşamıyorsanız kullanmaya devam edebilirsiniz.



Ali Rüştü ÖZDOĞAN - 22 Mart 2022 21:16
Merhaba
Accu chek performa nano cihazım, yaklaşık 2 yılı geçti sürekli pil bitiriyor
Burada Bartın da sevisi yok, ne yapmam gerekiyor

Umut UZAN - 23 Ocak 2023 14:39
Ali Rüştü ÖZDOĞAN, merhaba. Cihazınızı yetkili bir teknik servise göstermenizi tavsiye ederiz. Teknik hizmetlerimiz için bu sayfayı https://sesanltd.com.tr/hizmetlerimiz/teknik-hizmetler/ incelemenizi rica ederim. Sağlıklı günler dileriz.



Aydanur Eroğlu - 30 Mart 2021 00:25
Merhabalar cihaz stripi görmüyor strip simgesi yanıp sönmeye devam ediyor ne yapmalıyım? Daha önce kullandığım stripin aynısı farklı değil

Sesan - 1 Nisan 2021 11:50
Aydanur Eroğlu, merhaba. Cihaz stribi görmüyorsa pillerini değiştirerek deneyebilirsiniz. Aynı şekilde arıza devam ederse yetkili bir teknik servise göstermelisiniz, strip oturan yerde sorun olabilir.



Yılmaz Dilek - 23 Aralık 2022 21:02
2 yılda toplam da 10 kere kullandığım ve 5 kere pil değiştirdiğim saçma cihaz



Yılmaz Bıyık - 19 Ocak 2023 21:15
Merhabalar,
Cihaza cubugun kan damlattığımız yerini soktum yanlışlıkla, yani kanla temas eden kısmını… O andan itibaren hep e 6 ve 222 ölçüm değeri çıkıyor hep, 4-5 yeni çubukla denedim yine aynı… 1 kez hata yaptım, telaşla, kan cihazın içine mi işledi anlamadım, yani hiç mi hata yapma lüksü yok mübarek alette…

Umut UZAN - 23 Ocak 2023 14:42
Yılmaz Bıyık, merhaba. Cihazınız arıza veriyor olabilir yetkili bir teknik servise göstermenizi tavsiye ederiz. Teknik hizmetlerimiz için bu sayfayı https://sesanltd.com.tr/hizmetlerimiz/teknik-hizmetler/ incelemenizi rica ederim. Sağlıklı günler dileriz.



Mustafa - 12 Temmuz 2020 20:19
Merhaba
Performa nano cihazın kontrol solüsyonu ve parmak delme aletine ihtiyacım var. Ankara’da solüsyon ve softclix parmak delme aparatını nasıl temin edebilirim
Teşekkürler

Sesan - 13 Temmuz 2020 15:17
Merhaba. İhtiyaçlarınız için bizimle iletişime geçmenizi rica ederiz.



Makbule sus - 16 Nisan 2021 22:44
VivaChek Eco e2 hatası veriyor çubuğu takıyorum yine aynısı oldu lütfen yardımcı olun napmam gerekiyor

Sesan - 17 Nisan 2021 11:51
Makbule Sus, merhaba. Kod çipinde de bir sorun olabilir. Cihazı kapatıp yeni bir kod çipi takabilirsiniz. Çözüm olmazsa yetkili teknik servise ulaşabilirsiniz.



Merve Canbolat - 20 Aralık 2021 19:28
Accu check performa nano kan şekeri cihazını 1 yıldır kullanmaktayız. Pil sembolü çıktığında yeni pil satın aldım, cihaza taktığımda çalıştırmadı. Hiçbir türlü ışığı yanmıyor, açılmıyor. Geri dönüş yapılmasını istiyorum.



Sedat Karagöz - 25 Mayıs 2023 10:54
Ekran açık
Ölçüm yapmıyor

Celil Çağlar ÖZLÜ - 25 Mayıs 2023 18:18
Sedat Karagöz, merhaba. Bu sorunun birçok sebebi olabilir. Ölçüm stribi cihaza tam oturmamış veya kan miktarı yeterli gelmemiş olabilir.



Sevim Özsezgin - 15 Mart 2020 18:18
merhaba şeker ölçüm cihazım accu chek active marka cihazı aldığımda verilen çubuklarım bittiği için bir kutu yeni çubuk aldım. cihazın yan tarafına takılan kartta 303 rakamı var. çubuk kutusunun üzerinde 600 rakamı var. internette yutub videoda izledim. çubuk kutusunun üzerinde yazan kod ile aleti açınca ekranda görünen kodun aynı olması gerekirmiş ekranda 303 rakamı çıkıyor çubuk kutusunda videonun gösterdiği yerde 600 yazıyor ne yapmam gerekiyor bilgi rica etsem teşekkürler

Sesan - 16 Mart 2020 11:53
Sevim Özsezgin, merhaba. Cihazdaki bulunan sayı ile çubukta sayının aynı olması gerekiyor. Farklı sayıdaki çubuk kullanımında uyum sağlanamaz. 303 kodlu çubuk cihazınıza uyum sağlayacaktır.



Hülya Işık - 21 Haziran 2023 15:20
Merhaba iyi çalışmalar. Accu chek instant ölçüm cihazımızın ekranı kapkara pillerini değiştirdiğimiz halde hala kara başka ne yapmamızı tavsiye edersiniz açılması için…



GÖZDE KARA - 22 Nisan 2020 21:49
Accu check cihazım komple siyah ekran (pillerini değiştirmiş olmama rağmen) ama 2 yıl önce aldım. Sorunum nedir anlayamadım. Kan çocuklarının süresi dolduğu için olabilir mi acaba?

Sesan - 23 Nisan 2020 11:05
Gözde Kara, merhaba. Test striplerinin tarihi geçtiyse doğru sonuç vermeyebilir. Yetkili bir teknik servise gösterebilirsiniz.



Eda Dökel - 27 Haziran 2020 21:50
Merhaba daha iki gün önce gebelik şekerim çıkması sonucu bir eczaneden almış olduğum bir cihaz. daha güvenilir olduğunu düşündüğüm için aldım ancak ekranda kan yükleme işaretinin yanında code yazısı var anlamış değilim, ölçüm yaptım ama doğru mu emin olamıyorum, ilk gün öyle değildi ve bir anda ne oldu cihaza daha iki gün oldu eczanede garantisi ile ilgili bir işlem de yapılmadı üç gün şeker takibini yapıp tekrar doktora gitmek zorundayım ve şu anda çok mağdurum, yanlış ölçer bebeğime bir zarar gelir diye çok korkuyorum.

Sesan - 28 Haziran 2020 17:22
Eda Dökel, merhaba. Cihaz garanti süresi içinde arıza verdiyse yaşadığınız sorunu cihazı aldığınız eczaneyle çözebilirsiniz. Striplerden kaynaklanan bir sorun da yaşıyor olabilirsiniz.



Sabahattin çapkınoğlu - 14 Temmuz 2020 23:33
Stripler cip’siz satılıyor. Kutudan cip çıkmıyor. Bu durumda şeker ölçümü nasıl yapılacak.

Sesan - 15 Temmuz 2020 16:53
Sabahattin Çapkınoğlu, merhaba. Ölçümler strip ile yapılmaktadır. Kutudan strip çıkmaz, cihazınız ile aynı marka stribi ekstra olarak almanız gerekmektedir.

Sabahattin çapkınoğlu - 16 Temmuz 2020 21:07
Aldığım sptrip kutusundan çip çıkmadı. Kod 333 deniliyor. Nasıl ölçüm yapacağım

Sesan - 17 Temmuz 2020 16:59
Sabahattin Çapkınoğlu, merhaba. Ürünü aldığınız yer ile görüşmelisiniz, kutu içerisinden eksik parça çıkmış olabilir.



Melike Tokuşoğlu - 10 Ekim 2020 11:43
Merhaba
Dün Accu-Chek Performa Nano cihazını eczaneden aldık.
Fakat bugün E-9 uyarısı vermeye başladı.
Pil çekmecesini çıkardım taktım ölçüm yapabildim fakat 1 saat sonra tekrar yapmak istediğimde aynı uyarıyı aldım.
Yeni açılan kutunun pilleri hemen bitebilir mi?

Sesan - 10 Ekim 2020 13:23
Melike Tokuşoğlu, merhaba. Cihaz uzun süre kullanılmadıysa pilleri bitebilir. Emin olmak için yeni pil alıp deneyebilirsiniz.



sema topcam - 24 Ekim 2020 12:39
merhaba
strip kutusundan çip çıkmadı Çubugu soktugumda code yazısı allta çıkıyor ama rakam yazmıyor ,hazır simgesi çıkıyor Arka arkaya yaptıgım olçümler 104 95 ve 88
Problemi anlayamadım
tşkler

Sesan - 25 Ekim 2020 12:41
Sema Topcan, merhaba. Strip kutusunda çip olmalı. Çipteki kod ile cihazda yazan kod eşleşmezse doğru sonuç vermeyecektir.



zübeyde tekin - 10 Kasım 2020 13:00
CR2032 pili uygun mu bu cihaz için?

Sesan - 10 Kasım 2020 16:16
Zübeyde Tekin, merhaba. Kan Şekeri (Glikoz) Ölçer Roche Accu-Chek Performa Nano için 2 adet 3V lithium pil (CR2032) kullanabilirsiniz.



BERNA SEÇKİNAY - 17 Aralık 2020 11:27
YENİ KULLANMAYA BAŞLADIĞIM TEST STRİPE KAN KONDUKTAN SONRA SONUÇ YERİNE e-1 ÇIKIYOR 5 DEFA DENEDİM HEP AYNI SONUCU ALDIM.

Sesan - 17 Aralık 2020 14:55
Berna Seçkinay, merhaba. Cihazınızın marka modelini öğrenebilirsek daha detaylı bir bilgilendirme yapabiliriz.



hakan kaya - 9 Ocak 2021 02:26
Accu chek performa nano cihazımızı 3 ay önce aldık.fakat cihazımızin 3 kez orjinal pil değiştirdim.2 gün geçmiyor e9 hatası aliyoruz.Biŕşey anlamadım çok saçms geldi bana 2 günde pil bitermi.

Sesan - 10 Ocak 2021 16:10
Hakan Kaya, merhaba. Cihazın pil yuvasında bir arıza olabilir. Cihazınızı yetkili bir teknik servise gösterebilir veya aldığınız yer ile iletişime geçebilirsiniz.



Yılmaz Dilek - 23 Aralık 2022 21:07
pil dayanmıyor



Mehmet Nuryak - 12 Şubat 2021 12:15
İstanbul, Anadolu yakasında (tercihen Kadıköy ilçesinde) Roche Accu-Chek Performa Nano cihazı için yetkili bir teknik servis adresi ve telefon numarası verebilirmisiniz?

Sesan - 13 Şubat 2021 10:44
Merhaba. Teknik hizmetlerimiz için bu sayfayı https://sesanltd.com.tr/hizmetlerimiz/teknik-hizmetler/ incelemenizi rica ederim. Mağazamız İzmir’de bulunmaktadır. Bu cihazlara teknik servis hizmeti verebilecek İstanbul’daki firmaların bilgileri maalesef şu an için bizde yok. Bu konuda size yardımcı olamadığımız için üzgünüz.

Mehmet Nuryak - 13 Şubat 2021 14:13
İrem Hanım,
Roche Accu-Chek Performa Nano cihazımın (Seri No: 59105932704) , pilleri ve ölçüm çubukları yeni olduğu halde fazla ölçüm yaptığını düşünmekteyim. (Eczanede, ayni anda başka marka cihaz ile ölçüm yaptığımda daha düşük değer çıkıyor?)
Mağazanız İzmirde ise cihazımı kargo ile (ücreti tarafıma ait) kontrol ve kalibrasyon için gönderip işlem tamamlanınca bana yine kargo ile iade edebilirmisiniz? Ayrıca bu kontrol için bir ücret ödemem gerkir mi?

Sesan - 14 Şubat 2021 13:11
Merhaba. Size yardımcı olabilmemiz için lütfen bizimle iletişime geçiniz.



Çiğdem Özdemir - 13 Mart 2021 03:47
Accu check performa kullaniyorum,bir parmaktan 410 diger parmaktan 340 çıktı.3 aylik cihaz

Sesan - 13 Mart 2021 09:05
Çiğdem Özdemir, merhaba. Farklı sonuçlar ölçüm esnasındaki parmağın temizliği ile de alakalı olabilir. Bir de ölçüm zamanlarına göre de değişiklik gösterebilir. Uygulamaların hepsi doğru ise cihazı yetkili bir teknik servise gösterebilirsiniz.



zemen yurdakul - 19 Mart 2021 00:35
merhaba ölçüm yaptım HI ekranı geldi 2.defa yaptım yine aynı değeri verdi. şekerim kaç acaba cihaz ölçümleri kaç rakamına kadar yapıyor?

Sesan - 20 Mart 2021 12:18
Zemen Yurdakul, merhaba. Şeker ölçüm cihazlarının genel ölçüm aralığı 10-600 mg/dl veya 0,6-33,3 mmol/l’dir. Cihazınızın ölçüm aralığını kullanım kılavuzundan öğrenebilirsiniz. “High” simgesi belirdiyse test sonucu cihazın limitlerinin üzerinde demektir. Bu nedenle cihaz doğru ölçüm yapamıyordur. Şeker seviyesi normal ise ölçüm esnasında bir hata yapmış olabilirsiniz veya parmağınızda ölçümü engelleyici bir madde olabilir.



Damla aysal - 4 Nisan 2021 12:28
Merhaba. Accu chek performa nano cihazını yeni aldım. Kdogum dr 1hafta şeker takibi istedi günde 4tane ve sikintim su: cihazla ölçüm yapiyorum mesela 190cikiyor tokluk. Hemen 1kere daha ölçtüm yan parmaktan 119cikti. Ve aynı parmaktan 1daha ölçünce 142 cıktı. Aldığım eczacim bana çoklu ölçme ölçeceksen de aynı parmaktan dene dedi. Bende öyle yapıyorum. Zaten makul araliktaysa 2kez olcmuyorum. Ama bi kere dikkatimi çekti ya yanlış ölçmesi suan makineye güvenmiyorum açıkçası ve 3gun gecti bile. Sonucta bütün işlemlerim benim 1hafta takibine gore yapılacak… sabah açlık şekerimi aynı parmaktan ölçtüm 90cikti. Yine ayni parmaktan delmeden yeni çubuk taktım aynı kanı 2.kez okuttum 119cikti. Tekrar ayni parmağı farkli iğne ve çubukla delince 94cikti. 90i baz aldim ama gerçekten hic güvenmiyorum… acaba kalibrasyon filan mi lazim??

Sesan - 5 Nisan 2021 14:08
Damla Aysal, merhaba. Şeker ölçümünde stribe damlatılan kan ne kadar derinden gelirse o kadar faydalıdır. ilk çıkan kan genelde deri altından gelir. Glikoz oranından yoğun kan deri tabakasının hemen altına yerleşirse kan şekeri yüksek çıkabilir. Bu yüzden ölçüm yaparken tavsiye edilen şekil ilk çıkan kanı yüzeyden silip daha derinden gelen ikinci kanı stribe damlatmaktır. Aynı işlem devam ediyorsa cihazı garanti kapsamında onarıma göndermelisiniz.

Damla aysal - 14 Nisan 2021 09:44
Irem hanim cok tesekkurler mesajınız icin. Cihazi bakima gonderdim bi sıkıntısı yokmuş. Yine de kalibrasyon yapmislar. Farkli parmaktan veya farkli elden veya ayni parmaktan ama 1dk once veya 1dk sonra ölçülen kanda bile farklılık var… cok enteresan cihaz öncü bir cihaz olabilir ama tansiyon aletleri gibi güven vermiyor bana ne yazık ki… Yine de yapiyorum takibi bakalim ne olacak… kolay gelsin, tekrar tesekkurler

Sesan - 14 Nisan 2021 16:38
Rica ederiz, çok geçmiş olsun



Tülay Polat - 11 Kasım 2021 12:59
Merhaba ,parmağınızı deldiğinizde silip ,ikinci çıkan kandan ölçüm yapmalısınız. Tekrar ölçmek isterseniz ,yeniden delip işlemi tekrarlamalısınız. Birinci ölçüm 90,tekrar delerek yaptığınız ölçüm 94 çıkmış. İki sonuçta doğrudur.
25 yıllık tip1 diyabetli olarak yardımcı olmak istedim.



Makbule sus - 16 Nisan 2021 22:44
VivaChek Eco e2 hatası veriyor çubuğu takıyorum yine aynısı oldu lütfen yardımcı olun napmam gerekiyor



Serdal naçar - 21 Ağustos 2021 16:30
Çubuğu takıyorum 222 sayısı çıkıyor sonra da E-9 yazıyor yeni çubuk takıyorum hemen takıyorum ama yine de aynı hatayı veriyor neden acaba

Sesan - 22 Ağustos 2021 17:05
Serdal Naçar, merhaba. E-9 pil bitiyor demektir. Cihazın pillerini değiştirmelisiniz.



Muammer Pınar - 7 Eylül 2021 15:40
Merhaba bende 2 adet şeker ölçüm cihazı var. 2cihazda yaklaşık 1 aylık.Biri accu chek performa nano diğeri farklı bir marka 2 cihaz arasında aynı yerden ölçüm yaptığım zaman 50 brim fark oluşuyor. Bu da düşük şeker için sıkıntılı bir drum. Cihaz kalibrasyon sıvısını nereden temin edebilirim

Sesan - 8 Eylül 2021 12:16
Muammer Pınar, merhaba. Her marka model şeker ölçüm cihazının kalibrasyon sıvısını, cihazın distribitöründen veya yetkili satıcısından tedarik edebilirsiniz.



Cem Bulunmaz - 10 Eylül 2021 07:00
Merhaba
Performa nano cihazla ölçüm yapıyorum. Normal şekilde çubuk tak ışığı yanıyor. Solüsyon çubuğunu taktığımda önce 222 sonra E6 çıkıyor. Birkaç kez yeniden yaptım. Sonuç değişmedi. Sorunu nasıl çözebilirim

Sesan - 11 Eylül 2021 12:22
Merhaba. Kan veya kontrol solüsyonu, cihaz hazır olmadan test çubuğuna damlatılırsa ekranda E-6 hatası görünür. Sorunu çözebilmek için ölçüm çubuğunu atın ve yenisiyle ölçümü tekrarlayın.



Kamil DİNÇEL - 6 Ekim 2021 23:04
merhabalar ben kamil accu-chek perfoma nano vefaat edenin kızından aldım memory card, iğneleri ve çubukları yeniledim hatta pilleri de yalız bi sorun var daha önesi kullanan hastanın bilgileri var bunları nasıl sıfırlaya bilirim onu öğrenecektim …
mail adresim : [email protected]

Sesan - 7 Ekim 2021 11:36
Merhaba. Roche Accu-Chek Performa Nano cihazının sıfırlama işlemi için pil çekmecesini cihazın dışına kaydırıp herhangi bir tuşa basın. Pil çekmecesini tekrar yerine yerleştirip cihazı çalıştırın.



kusay kilic - 1 Şubat 2022 14:07
merhaba
accu performa nano cihaz, e5 hatası vermekte, tarihi güncel, stripler 12.2022 tarihli, sıfırlama yaptım ama düzelmiyor, e5 ve code exp hatası vermekte, yardımcı olabilirmisiniz ?

Sesan - 2 Şubat 2022 10:08
Merhaba. “E5” ve “code exp” uyarıları tarihi geçen test çubuklarının kullanıldığını ifade etmektedir. Tarihi geçmiş test çubukları ile yapılan ölçümler hatalı sonuç verir. Güncel tarihli olanların tedarik edilmesi gerekir. Ayrıca cihazın saat ve tarih ayarlarının doğruluğunu kontrol etmenizi de tavsiye ederim.



SELİN EKİCİ - 19 Ocak 2023 09:27
Merhaba. Gebelik şekeri çıkması sebebiyle ablamda bulunan yaklaşık 4 senedir kullanılmayan accu-chek performa cihazıyla ölçüm yapmaya başladım. Cihazda sorun olabilir mi bilmiyorum. Doğru ölçüm yapıyor mudur acaba? Bir de strip kutusundan kontrol solüsyonu veya başka herhangi bir şey çıkmadı yorumlarda öyle bir şeyler gördüm de. Cihazı açıp çubuğu takınca ilk 222 yazıyor. Devamında kan damlatma uyarısı geliyor. 222 yazısı nedir?

Sesan - 20 Ocak 2023 15:11
Merhaba. Cihazınızı yetkili teknik servise göstermenizi tavsiye ederiz. Teknik hizmetlerimiz için bu sayfayı https://sesanltd.com.tr/hizmetlerimiz/teknik-hizmetler/ incelemenizi rica ederim.



Yılmaz Bıyık - 19 Ocak 2023 21:22
Merhabalar,
Cihaza cubugun kan damlattığımız yerini soktum yanlışlıkla, yani kanla temas eden kısmını… O andan itibaren hep e 6 ve 222 ölçüm değeri çıkıyor hep, 4-5 yeni çubukla denedim yine aynı… 1 kez hata yaptım, telaşla, kan cihazın içine mi işledi anlamadım, yani hiç mi hata yapma lüksü yok mübarek alette…

Sesan - 20 Ocak 2023 15:12
Merhaba. Cihazınızı yetkili teknik servise göstermenizi tavsiye ederiz. Teknik hizmetlerimiz için bu sayfayı https://sesanltd.com.tr/hizmetlerimiz/teknik-hizmetler/ incelemenizi rica ederim.

2006 yılından bu güne şeker hastasıyım accu chek go kullanıyordum çok memnundum spritler bulunmadığı zaman accu cheek performaya geçtim 10.3.2024 günü E 7 hata kodu aldım pil değiştirdim fakat açılmıyor bu konuda Ankara Etimesgutta oturuyorum bu konuda nasıl yardım alabılırım. Sprıtlerde bulunmamaya başladı son bir kac kutu kaldı.

Ekranda beliren E-7 hata kodu cihazda elektronik bir hata oluşmuş olabileceğini veya kullanılmış bir ölçüm çubuğunun cihaza tekrar takılmış olabileceğini ifade eder. Bu sorunu çözmek için cihaz kapatılıp yeniden açılmalıdır. Eğer aynı sorun devam ediyorsa cihazın kapatılıp pillerinin çıkarılması ve 5-10 saniye bekledikten sonra pillerin tekrar takılıp cihazın çalıştırılması gerekir. Sonrasında yeni test çubuğuyla ölçüm en baştan tekrarlanabilir.

Cihazınızın sorunu devam ediyor ise ROCHE DIAGNOSTICS ile iletişime geçebilirsiniz.