Roche Accu-Chek Performa Nano Kan Şekeri (Glukoz) Ölçüm Cihazı Ekran Simgeleri ve Hata Kodları
Roche Accu-Chek Performa Nano kan şekeri (glukoz) ölçüm cihazı kalite ve ölçüm hassasiyeti olarak kendini kanıtlamıştır. Bu nedenle hastalar ve yakınları tarafından tercih edilen bir üründür. Cihaz, arızalandığında veya kullanımla ilgili bazı durumlarda ekranda hata mesajları veya uyarı simgeleri gösterecektir. Hata mesajı oluştuğunda aynı zamanda bir sinyal sesi duyulur. Cihazı doğru ve uzun ömürlü bir şekilde kullanabilmek için aşağıdaki uyarı simgelerine ve hata kodlarına dikkat ediniz.
Siyah Ekran
Cihazı çalıştırdığınızda ekranda hiçbir yazı veya simge görünmüyorsa;
– Piller bitmiş olabilir, yeni pil takıp deneyin.
– Ekran arızalanmış olabilir.
– Cihaz arızalanmış olabilir.
– Cihaz aşırı sıcak bir ortamda olabilir, daha serin bir yerde deneyin.
Pil İşareti
Ekranda pil simgesi dışında başka bir şey görünmüyorsa piller bitmek üzeredir. Yeni pil takıp deneyin.
Set-Up
Ekranda “set-up” simgesi görünüyorsa saat, tarih gibi ayarları yapıp onaylamanız gerekir. Bu işlem için kullanım kılavuzundan faydalanabilirsiniz.
Test Çubuğunu Tak
Test çubuğu (strip) simgesi yanıp sönüyorsa cihaz, test çubuğunun takılmasına hazır demektir.
Cihaz Ölçüme Hazır
Bu simge görünüyorsa ölçüm çubuğu cihaza doğru şekilde takılmıştır ve cihaz ölçüme hazırdır. Test çubuğuna ölçüm solüsyonu veya kan damlatabilirsiniz.
Hi
Ölçüm yaptıktan sonra ekranda “High” simgesi belirdiyse test sonucu cihazın limitlerinin üzerinde demektir. Bu nedenle cihaz ölçüm yapamıyor demektir. Bir hata olduğunu düşünüyorsanız ölçümü tekrarlayın. Aynı sonucu aldıysanız sağlık durumunuzla ilgili olarak doktorunuzla görüşebilirsiniz.
Lo
Ölçüm yaptıktan sonra ekranda “Low” simgesi belirdiyse test sonucu cihazın limitlerinin altında demektir. Bu nedenle cihaz ölçüm yapamıyor demektir. Bir hata olduğunu düşünüyorsanız ölçümü tekrarlayın. Aynı sonucu aldıysanız sağlık durumunuzla ilgili olarak doktorunuzla görüşebilirsiniz.
Ünlem İşareti
Ölçüm yaptıktan sonra ekranda yuvarlak içinde ünlem işareti simgesi belirdiyse, bu durum kan şekerinin tanımlı hipoglisemik (düşük kan şekeri) seviyesinin altında olduğu anlamına gelir.
E-1
Kullanılmaya çalışılan ölçüm çubuğu hasar görmüş ve cihaza düzgün takılmamış olabilir. Ölçüm çubuğunu cihazdan çıkarın, tekrar takıp deneyin. Hasar görmüşse yenisiyle değiştirin.
E-2
Aktivasyon çipinde hata var. Cihazı kapatın, yeni bir aktivasyon çipi takın ve cihazı tekrar açın.
E-3
Kan şekeriniz çok yüksek olabilir veya test çubuğuyla ilgili bir sorun oluşmuş olabilir. Bir hata olduğunu düşünüyorsanız yeni bir test çubuğuyla ölçümü tekrarlayın. Aynı sonucu aldıysanız sağlık durumunuzla ilgili olarak doktorunuzla görüşebilirsiniz.
E-4
Test çubuğuna ölçüm için yeteri kadar kan veya ölçüm solüsyonu damlatılmamış olabilir.
E-5
Ölçüm cihazında beyaz aktivasyon çipi kullanıldığında ekranda “code exp” yazısı görüntülenebilir. Test çubuklarının kullanım süresinin mevcut ayın sonunda biteceği anlaşılır. Ayın sonunda beyaz aktivasyon çipini ve test çubuklarını çöpe atın. Sonrasında yeni tarihli olanları tedarik ederek kullanın.
E-6
Kan veya kontrol solüsyonu, cihaz hazır olmadan test çubuğuna damlatılırsa ekranda E-6 hatası görünür. Ölçüm çubuğunu atın ve yenisiyle ölçümü tekrarlayın.
E-7
Elektronik bir hata oluşmuş olabilir veya kullanılmış bir ölçüm çubuğu cihazdan çıkarılıp tekrar takılmıştır. Bu sorunu çözmek için cihazı kapatın ve açın. Eğer aynı sorunu yaşamaya devam ediyorsanız. Cihazı kapatıp pillerini çıkarın. 20 saniye bekledikten sonra pilleri takıp cihazı tekrar çalıştırın. Sonrasında bir deneme ölçümü yapın.
E-8
Çevre sıcaklığı cihazın kullanılabilmesi için uygun değil. Ölçüm cihazını kapatın. Kullanım kılavuzundan cihazın çalışabileceği çevre sıcaklığına bakıp ona göre bir ortama alın. 5-10 dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırın. Cihazı suni yollarla ısıtmayın veya soğutmayın.
E-9
Piller neredeyse bitmek üzere. Pilleri yenileriyle değiştirin. Değişim işleminden sonra hala aynı hatayı alıyorsanız ölçüm cihazını sıfırlayın. Sıfırlama işlemi için pil çekmecesini cihazın dışına kaydırıp herhangi bir tuşa basın. Pil çekmecesini tekrar yerine yerleştirip cihazı çalıştırın.
Saat ve tarih ayarları hatalı olabilir. Doğru olduğundan emin olun ve gerekirse tekrar ayarlayın. Cihazı kapatıp açın ve tekrar kontrol edin.
Sorunlar Hala Devam Ediyorsa
Tüm denemelere rağmen sorunlar hala devam ediyorsa müşteri hizmetlerimizden destek alabilirsiniz.
« Önceki yazı SMA Hastalığı Whatsapp Grubu Kuruldu |
Hasta Taşıma (Kaldırma) Liftinin Faydaları Nelerdir? Sonraki yazı » |