SGK Ev Tipi Mekanik Ventilatör Cihazına Kaç Lira Ödemeli?

SGK Ev Tipi Mekanik Ventilatör Cihazına Kaç Lira Ödemeli?

SGK çok uzun yıllardır ev tipi mekanik ventilatör cihazına 9000 TL + KDV yani KDV dahil 9720 TL ödemektedir. Bundan daha önce 10000 TL + KDV (KDV dahil 10800 TL) ödemekteydi. Sonrasında bir karar alarak bu ödemeyi düşürdüler ve 9720 TL yaptılar.

Uzun bir süredir SGK ödemelerinin genelinde bir değişiklik olmamıştır. Ev tipi mekanik ventilatör cihazının kurum ödemesi sizce ne kadar olmalıdır? Piyasa koşullarını da göz önünde bulundurarak, düşüncelerinizi bizimle paylaşmanızı rica ederiz.

Ankete verilen yanıtlar için tıklayın »

Aşağıda bulunan anketi doldurup en alttaki “Gönder” butonuna tıklamanız yeterli olacaktır.

* Ankette zorunlu alan yoktur.

SGK Ev Tipi Mekanik Ventilatör Cihazına Kaç Lira Ödemeli?

Medikal Bulut'ta Yazı Yazarak Para Kazanmak İster Misiniz?

Medikal Bulut’ta Yazı Yazarak Para Kazanmak İster Misiniz?

Engellilerin, hastaların ve ailelerinin neler yaşadığına yakından şahit oluyoruz. Hayat herkes için devam ederken bu insanların neler hissettiğini ve ne gibi zorluklarla başa çıkmak zorunda olduklarını çoğunlukla unutuyoruz. Sadece hastalar değil onların aileleri de büyük sıkıntılar çekiyorlar.

Başvuru Formu »

Bu sorunları biraz dahi olsa azaltabilmek ve farkındalık oluşturabilmek adına bir sosyal sorumluluk projesi başlatıyoruz. Engelliler, hastalar ve aileleri Medikal Bulut Forum‘da yazılarını yazarak para kazanabilecekler. Yaşadıkları sorunları, karşılaştıkları problemleri, hayata bakış açılarını, tecrübelerini, yaşantılarını, duygularını, çözüm önerilerini ve tüm düşüncelerini paylaşabilecekleri bir proje oluşturduk.

Bu hizmeti daha çok kişiye ulaştırabilmemiz için sizin desteğinize ihtiyacımız var. Sosyal sorumluluk projemize destek olmak için bu sayfayı sosyal medyada paylaşır mısınız?

Medikal Bulut Nedir?

Medikal Bulut sosyal ağlardan oluşan ücretsiz bir iletişim platformudur. Sağlık, medikal ürünler, tıbbi cihazlar ve hastanelerle ilgili konularda paylaşımlar yapılmaktadır. Amacı; hastalar, hasta yakınları, biyomedikalciler, hekimler, hemşireler, medikal firmalar ve sağlık profesyonellerini bir araya getirmektir.

Medikal Bulut Forum »

Nasıl Başvuru Yapılır?

Siz de bu projede yer almak ve yazı yazarak para kazanmak istiyorsanız lütfen aşağıdaki başvuru formunu doldurup gönderin. En kısa sürede sizinle iletişime geçerek detaylı bilgi vereceğiz.





Başvuru Formu

Başvuru için lütfen aşağıdaki formu doldurup gönderin. En kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.

Ad soyad (gerekli)

Telefon (gerekli)

E-posta (gerekli)

Butona tıklayıp bekleyiniz.

Bu hizmeti daha çok kişiye ulaştırabilmemiz için sizin desteğinize ihtiyacımız var. Sosyal sorumluluk projemize destek olmak için bu sayfayı sosyal medyada paylaşır mısınız?

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi

253 bin şehide kucak açan Çanakkale… Açlık ve hastalıkla ateş altında kazanılan, tarihe adını kanla yazdıran büyük zafer ve çetin bir mücadelenin simgesi.

İtilaf devletleri, Osmanlı İmparatorluğu’nu hasta adam olarak nitelendiriyordu. Kendi ellerinde bulunan donanma gayet başarılı olabilirdi. Karadeniz üzerinden Rusya’ya ulaşıp, istediklerini daha çabuk elde edebileceklerdi. Özellikle İngilizler oldukça emindiler. Lakin unuttukları bir şey vardı.

18 Mart sabahı, havada kan kokusu, halkın göğsünde iman duygusu… Kendinden emin, boğazı yara yara içerilere doğru giden düşman askeri, başına gelecekten habersiz ilerliyordu. Düşman uygun yere geldiğinde muharebe başladı. Düşman filosu tabyaları bombalıyordu. Yoğun bombardıman tabyaları susturmuştu ancak toplara pek bir zarar verememişti. O gün savaşa katılan 18 büyük düşman gemisinden üçü batırılmış, dördü de ağır biçimde hasar görerek savaş dışı kalmıştı. Düşman bunun apaçık bir yenilgi olduğunu düşünüyordu.

Bir İngiliz subayının yazdığı gibi:
“Herkes ya da hemen hemen herkes, boğazı zorlayarak geçmenin çılgınlık olduğunu biliyordu sanırım…”

Bozguna uğrayan Avrupa psikolojik olarak yıpratılmış, çok güvendikleri donanma gemileri boğazın sularına gömülmüştü. Bu zafer halkın iman gücüyle kazanılmıştı.

“Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tümsek Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmed’in yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmed’in düşmanı boğdugu sele
Mübarek kanını kattığı yerdir.

Düşün ki, haşrolan kan, kemik, etin
Yaptığı bu tümsek, amansız, çetin
Bir harbin sonunda bütün milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.”

Necmettin Halil Onan

Çanakkale, kanla yazılmış bir destandır. Şehitlerimizi ve gazilerimizi saygıyla anıyoruz.

14 Mart Tıp Bayramı

14 Mart Tıp Bayramı

Tıp Bayramı her yıl 14 Mart’ta sağlık çalışanları ve öğrencileri tarafından Türkiye’nin her şehrinde kutlanır. 14 Mart 1827’de, II. Mahmut döneminde, Hekimbaşı Mustafa Behçet’in önerisiyle ilk cerrahhanenin, “Tıphane-i Amire ve Cerrahhane-i Amire” adıyla kurulması, topraklarımızda modern tıp eğitiminin başladığı gün olarak kabul edilir. Okulun kuruluş günü olan 14 Mart, “Tıp Bayramı” olarak kutlanmaktadır. O günden bu yana her yıl 14 Mart’ı içine alan hafta da dahil olmak üzere çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir.

Sağlık insanlar için vazgeçilmez bir unsurdur. Sağlıklı olan insan için hayat daha güzel, mutlu ve kaliteli hale gelir. Hastalık durumundaysa yaşam kalitesi düşer ve kişi hayattan daha az tat almaya başlar. Hastalıkların önüne geçmek için özellikle son yıllarda koruyucu tedaviler yoğun bir şekilde uygulanmaktadır. Bazı hastalıkları engellemek için koruyucu tedaviler yeterli olmasa da çoğu rahatsızlık kontrol altına alınabilir veya önlenebilir. Bu noktada kişilerin sağlıklı bireyler olması için küçük yaşlardan başlayarak sağlıklı yaşama kurallarına uyması gerekmektedir. Bu kuralların başında da sağlıklı beslenme kuralları gelmektedir.

Dünyada sağlığın önemi herkes tarafından kabul edilmiştir. Günümüzde tıbbın gelişmesiyle birlikte sağlıkta imkanlar çoğalmış ve birçok hastalık için çareler bulunmuştur. Çözümü bulunmamış hastalıklarla ilgili çalışmalar da hızlanarak ilerlemektedir. Doktorlar başta olmak üzere bütün sağlık çalışanları omuz omuza vererek gece gündüz demeden sürekli bir şekilde çaba göstermektedir.

Sesan Ailesi olarak sağlıklı bir toplumun vazgeçilmezi olan sağlık çalışanlarının 14 Mart Tıp Bayramı‘nı kutluyoruz.

Evde Hasta Bakımında Karşılaşılan Zorluklar

Evde Hasta Bakımında Karşılaşılan Zorluklar

Evde sağlık hizmetleri dünyanın birçok kültüründe olan, tıbbi ve sosyolojik faydalar sunan bir çözüm olarak tanımlanabilir. İrlanda, Japonya, Suudi Arabistan, Amerika, Tayvan, Portekiz ve Belçika gibi birçok ülkede evde hasta bakım hizmetleri almak mümkündür. Büyük oranda yaşlı hastaları içinde barındırıyor olsa da, ihtiyaç duyulan durumlarda, yetişkin veya çocuk tüm hastalara evde sağlık hizmetleri verilebilir. Aileyi parçalanmaktan korumak, bireylerin yaşam koşullarını iyileştirmek, hasta yakınlarına dinlenme olanağı sunmak gibi artıları olan evde hasta bakım işlemleri birçok zorluğu da beraberinde getirmektedir. Artıları ve eksileriyle doğru bir şekilde değerlendirme yapılmaması durumunda süreç, oldukça yıpratıcı etkenlere sahip olabilmektedir.

Evde Hasta Bakımında Karşılaşılan Zorluklar

Evde sağlık hizmetleri, Türkiye’nin sosyokültürel yapısına oldukça uygun bir sistemdir. Kentleşmenin hızla arttığı ve modernleşmenin daha yoğun hissedildiği şehir yaşamında, huzur evi ve bakım evi sayıları hızla artmaktadır. Bunun yanında hasta yakınları manevi olarak sorumluluk hissetmekte ve hastalarını yalnız bırakmak istememektedirler. Evde sağlık hizmetlerinin gelişmesiyle hastalar ailelerinden ayrılmadan evlerinde tedavilerine devam edebilmektedir. Evde hasta bakarken karşılaşılabilecek olumsuz durumların ve zorlukların önceden bilinmesi, süreci kolaylaştıracaktır. Bu durumları tanımlayacak olursak en önemlilerini birkaç maddede açıklayabiliriz.

Yapılan bazı gözlemler hastaların, yaşamlarına karışıldığı ve mahremiyetlerinin teşhir edildiği hissine kapıldıklarını göstermektedir. Hasta bireyler kendilerini kuşatılmış ve özel alanına müdahale edilmiş gibi hissedebilirler. Bu şekilde hisseden hastalar depresyon yaşayabilmektedir. Bazen de aşırı ilgi yoğunluğu hastanın psikolojik durumuna olumsuz etki yapabilmektedir. Tüm vakalarda aynı şekilde semptomlar oluşması kuşkusuz mümkün değildir. Bu tarz durumlar bireyin bilinç düzeyi, karakter özellikleri ve ailenin yaklaşımı gibi etkenlerle ilgilidir.

Hastanın evde bakılması pahalı bir süreç olabilir. Hastalığın seyrine göre temin edilmesi gereken malzeme ve ekipmanlar ailelere büyük maddi külfet doğurabilir. Hastanın sağlık güvencesi varsa, satın alınan tıbbi ürünlerin bir kısmının ödemesi geri alınabilmektedir. SGK tıbbi ürünlerin tamamını karşılamasa da bir kısmını ödemektedir. Böylece hasta ve ailesi bir miktar fark bedeli ödeyerek bu ihtiyaçlarını karşılayabilmektedir. Hasta bakımında kullanılması gereken çok ürün vardır ve bu ürünlerin çoğu hijyen açısından bir kere kullanılıp atılmaktadır. Bu nedenle düzenli olarak satın alınması gerekir. Böylece masraflar sürekli olarak artmaktadır.

Özellikle bilinci yerinde olan hastaların hastaneden eve getirilmesi ve evde bakımına devam edilmesi hastanın ve ailesinin psikolojisi için daha olumlu olmaktadır. Bilinci olmasa da hastanın evinde bakılması her durumda daha iyidir. Aile için, hem maddi hem de manevi olarak hastanede olmaktansa evde olmak avantajlıdır. Nadiren de olsa bilinci yerinde olan bazı hastalar ailesine yük olduğunu düşünerek rahatsızlık hissetmektedir. Bu durum ailenin hastaya karşı tutumu ve ilgisiyle düzeltilebilir.

Evde Hasta Bakımında Karşılaşılan Zorluklar

Tamamen yatağa bağımlı olan hastaların transferi ve hareket ettirilmesi oldukça zordur. Hastanın odasının buna göre tasarlanması gerekir. Hasta taşıma (kaldırma) liftleri gibi tıbbi cihazlardan faydalanılabilir. Oturabilen hastalar için tekerlekli sandalyeler veya merdiven çıkma ve inme cihazları kullanılabilir. Motorlu ve birkaç farklı pozisyon alabilen hasta karyolaları sayesinde hastanın rahatlığı arttırılabilir ve bakımı kolaylaştırılabilir. Tıbbi cihazlar ve medikal ürünler her ne kadar bir maliyet oluştursa da hastaya uygun ürünler belirlenip en ekonomik şekilde bu sorunlar çözülebilir. Özellikle hastaların uzun vadede değişebilecek sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak medikal ürün tercihi yapılmalıdır.

Evde Hasta Bakımında Karşılaşılan Zorluklar

Evde bakılan hastaların ailelerine büyük sorumluluk düşmektedir. Bu durum aile içinde sıkıntılara da sebep olabilmektedir. Aile bireyleri doğru bir şekilde iş bölümü yaparak bu maddi ve manevi yükleri eşit olarak paylaşmalıdır. Aile bireylerinin yaptıkları işler ve müsait oldukları vakitler belirlenerek refakat düzeni ayarlanabilir. Aile üyeleri, aralarındaki organizasyonu doğru şekilde yapmazlarsa birbirleriyle sorunlar yaşamaya başlayabilir. Bu durum hastayı da psikolojik açıdan olumsuz olarak etkileyecektir ve strese girmesine neden olacaktır.

Hastaya bakan aile üyelerinde, psikolojik rahatsızlıkların arttığı, özellikle takıntı gibi sorunların yoğun olarak görüldüğü araştırmalarla ortaya konmuştur. Bunun altında yatan en önemli etkenler, tıbbi bilgi birikiminin olmaması ve aşırı sorumluluk hissidir. Modern toplumlarda sıklıkla gözlenen bu takıntı durumu için doğru önlemlerin alınması gereklidir.

Tüm olumsuz yönlerinin yanında, iyileşme sürecini hızlandıran, gereksinim duyulan ilginin ve hizmetin tam olarak alınmasını sağlayan, bireyin toplumdan izole olmasına engel olan evde sağlık hizmetleri, uzman hekimlerin önerileri doğrultusunda düzenlenen medikal sistemlerdir. Sürecin iyi yönetilmesi daha çok fayda sağlayabilmek açısından çok önemlidir. Buna katkı sağlayan hekimlerin, hemşirelerin, hasta bakıcıların, refakatçilerin ve hastanın ailesinin büyük sorumluğu vardır.

Hepsiburada.com ve Sesan İşbirliği

Hepsiburada.com ve Sesan İşbirliği

2016 yılının başlarında Hepsiburada.com ile yaptığımız işbirliğiyle ürünlerimiz ve hizmetlerimiz Türkiye’nin her noktasına Hepsiburada desteğiyle ulaştırılıyor. Taksit seçenekleri ve kargo konusunda yapılan kampanyalardan sizler de faydalanabilirsiniz.

Hepsiburada ile devam eden işbirliğimiz sayesinde tüm kredi kartlarıyla mağazamızdan alışveriş yapabilirsiniz. Stoklarımızda bulunan medikal ürünleri görebilir ve inceleyebilirsiniz. Dilerseniz fiyat karşılaştırması yaparak en uygun ürünleri tercih edebilirsiniz.

Hepsiburada Mağazamız »

Hepsiburada.com ve Sesan İşbirliği

 

Hepsiburada Mağazamız »

“Kaliteli Medikal” Bir Sesan Markasıdır.

KaliteliMedikal.net

N11.com ve Sesan İşbirliği

N11.com ve Sesan İşbirliği

2016 yılının başlarında N11.com ile yaptığımız işbirliğiyle ürünlerimiz ve hizmetlerimiz Türkiye’nin her noktasına N11 desteğiyle ulaştırılıyor. Taksit seçenekleri ve kargo konusunda yapılan kampanyalardan sizler de faydalanabilirsiniz.

N11 ile devam eden işbirliğimiz sayesinde tüm kredi kartlarıyla mağazamızdan alışveriş yapabilirsiniz. Stoklarımızda bulunan medikal ürünleri görebilir ve inceleyebilirsiniz. Dilerseniz fiyat karşılaştırması yaparak en uygun ürünleri tercih edebilirsiniz.

n11 Mağazamız »

N11.com ve Sesan İşbirliği

 

N11.com ve Sesan İşbirliği

 

n11 Mağazamız »

“Kaliteli Medikal” Bir Sesan Markasıdır.

KaliteliMedikal.net

8 Mart Dünya Kadınlar Günü

8 Mart Dünya Kadınlar Günü

Dünya Kadınlar Günü ya da diğer adıyla Dünya Emekçi Kadınlar Günü her yıl 8 Mart’ta kutlanmaktadır. Bu gün Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanmıştır. İnsan haklarına uygun şekilde kadınların siyasi, sosyal ve ekonomik bilincinin geliştirilmesine ve başarılarının kutlanmasına ayrılmıştır. 8 Mart 1857’de ABD’nin New York şehrinde bir tekstil fabrikasında 40.000 işçinin daha iyi çalışma koşulları istemesiyle birlikte yaşanan kötü olaylar sonucu 129 kadın işçinin can vermesiyle “8 Mart Dünya Kadınlar Günü”nün temelleri aslında atılmış oldu. Sonrasında birçok uluslararası toplantıda 8 Mart 1857’de yaşanan kötü olaylar hatırlatıldı ve bu günün, ölen işçi kadınlar anısına Dünya Kadınlar Günü olarak kutlanmasına karar verildi.

Biz Sesan Ailesi olarak her yıl olduğu gibi bu yılda, o gün yanarak ölen 129 kadın işçiyi üzüntüyle anıyoruz.

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

Göğüs Kafesi (Toraks)

Göğüs kafesi (Toraks): İnsan bedeninin, boyun ile karın arasında yer alan bölümüdür.

Akciğer: Hava soluyan omurgalılardaki temel solunum organıdır. Ana görevi atmosferdeki oksijeni kan dolaşımına iletmek ve dolaşımdaki karbondioksiti atmosfere atmaktır. Bu görevi, gaz değişiminin olduğu milyonlarca küçük, çok ince duvarlı hava kesecikleriyle yapar. Bu keseciklere alveol denir. Akciğerlerin solunumla ilgili olmayan görevleri de vardır.

Diyafram: Göğüs ve karın boşluğunu birbirinden ayıran, solunumda görev alan en önemli kastır.

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

Üst Solunum Yolu

  • Ağız
  • Burun
  • Yutak (Farinks)
  • Gırtlak (Larinks)

 

Akciğer

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

Solunum Sistemi

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

Burun kanalının, solunan havayı temizleme ve ısıtma özelliği vardır. Ayrıca burun konuşmaya da yardımcıdır. Farinks üç bölümden oluşur: Nazofarinks, orofarinks ve laringofarinks. Ses telleri larinkste bulunur. Burun nazofarinkse açılır. Nazofarinks ağız boşluğuyla ilişkili olan orofarinkse açılır. Orofarinks laringofarinkse açılır ve laringofarinks trakeaya açılır.

Temel Tanımlar

Nefes: Havanın akciğerlere çekilmesi veya akciğerlerden dışarı atılmasına verilen isimdir.

Nefes almak (İnspirasyon): Akciğerlere hava çekilmesi eylemidir. (İngilizce: Inspiration)

Nefes vermek (Ekspirasyon): Akciğerlerdeki havanın boşaltılması eylemidir. (İngilizce: Expiration, exhalation)

Solunum: 1 nefes alma ve sonrasında 1 nefes verme eylemlerinin tamamıdır.

Ventilasyon: Havanın akciğerlerin içine ve dışına hareketidir. Temel amaç, oksijence zengin olan havanın akciğerlere alınması ve yüksek oranda karbondioksit içeren solunum havasının dışarı atılmasıdır.

Mekanik ventilasyon: Solunum fonksiyonunun yapay olarak sürdürülmesi demektir.

Mekanik Ventilasyonun Temeli

Mekanik ventilasyonun temeli 4 parametreyle açıklanabilir.

  • Akış

Akış = Hacim / Zaman

Mekanik ventilasyonda akış genellikle litre/dakika cinsinden belirtilir.

  • Basınç

Basınç = Kuvvet / Alan

Mekanik ventilatörlerde basınç değeri olarak genellikle “cmH2O” kullanılır. Bazı cihazlarda hPa veya mbar gibi değerlerde kullanılmaktadır.

cmH2O: Bir silindir içerisinde, 4 ºC sıcaklıkta, 1 cm yükseklikteki suyun tabana uyguladığı basınç değeridir.

1 cmH2O = 98.0638 Pascal
1 cmH2O = 1.0198 hPa

1 mmHg = 1.36 cmH2O = 0.133 kPa = 0.0193 psi = 1.3332 mbar

  • Zaman

Mekanik ventilasyonda zaman parametresi için genellikle saniye veya dakika kullanılmaktadır.

Örneğin: Dakikadaki solunum sayısı (rate) (frekans)

  • Hacim

Mekanik ventilasyonda hacim parametresi için litre veya mililitre kullanılmaktadır.

 

Ventilasyon modları genel olarak aşağıdaki şekilde farklılık gösterir:

  • Akciğer içinde oluşan basınca göre
    • Pozitif basınçlı ventilasyon
    • Negatif basınçlı ventilasyon
  • Mekanik ventilatör bağlantısına göre
    • Noninvazif ventilasyon
    • İnvazif ventilasyon
  • İnspirasyonun başlama şekline göre
  • İnspirasyonun hedefine göre
  • İnspirasyondan ekspirasyona geçiş şekline göre

 

İnspirasyonun başlama şekline göre ventilasyon modları aşağıdaki şekilde farklılık gösterir:

  • İnspirasyonu ventilatör başlatır
    • Zaman tetikli (kontrollü ventilasyon)
      • Volüm kontrollü
      • Basınç kontrollü
  • İnspirasyonu hasta başlatır
    • Hasta tetikli (yardımlı ventilasyon)
      • Asist kontrollü ventilasyon (A/C V)
      • Senkronize aralıklı zorunlu ventilasyon (SIMV)
      • Basınç destekli ventilasyon (PSV)
  • Spontan ventilasyon
    • CPAP, BPAP

 

Mekanik Ventilasyon Tipleri

İnvazif ventilasyon (Invasive ventilation): Canlının vücudunun içine kanül veya benzeri aparatlarla girip uygulanan ventilasyon şeklidir. Bir diğer anlatım şekliyle endotrakeal tüp veya trakeostomi kanülü ile yapılan ventilasyon uygulamasıdır.

Non-invazif ventilasyon (Non-invasive ventilation): Maskeyle uygulanan ventilasyon tipidir.

Mekanik Ventilasyon Parametreleri

  • IPAP

Inspiratory Positive Airway Pressure = İnspiratuar Hava Yolu Basıncı

Nefes alma esnasında hava yollarında oluşan basınçtır. Bazı cihazlarda “Pi” olarak belirtilir.

  • EPAP

Expiratory Positive Airway Pressure = Ekspiratuar Hava Yolu Basıncı

Nefes verme esnasında hava yollarında oluşan basınçtır. Bazı cihazlarda “Pe” olarak belirtilir.

  • PEEP

Positive End Expiratory Pressure = Pozitif Ekspiratuar Sonu Basıncı

Ekspirasyon sonunda hastanın ciğerlerinde kalan havanın basınç cinsinden değeridir.

  • Ramp (rampa)

Cihaz yüksek basınçta çalıştırılacaksa kullanıcıyı rahatsız etmemesi için Rampa özelliği kullanılabilir. Bu sayede cihaz önce düşük basınçta başlar, ayarlanan sürede maksimum basınca kadar çıkar.

  • Rate (frekans)

Dakikadaki solunum sayısıdır. Normal solunum sayısı yetişkinlerde genellikle dakikada 8-14 arasındadır. Çocuklarda daha yüksek değerler olabilir.

  • Backup rate

Bazı cihazlarda dakikadaki solunum sayısı “Backup rate” olarak belirtilmektedir.

  • FiO2

Hastaya giden hava içeriğindeki oksijen yüzdesidir.

  • Flow (akış)

Akış = Hacim / Zaman

Mekanik ventilasyonda akış genellikle litre/dakika cinsinden belirtilir. Diğer parametrelere bağlı olduğu için ayarlanabilen değil ölçülebilen bir değerdir.

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

  • Ti

Inspiratory Time (Ti) = Nefes Alma Süresi

Nefes alma eyleminin süresini belirleyen parametredir. Genellikle saniye veya milisaniye olarak değerlendirilir.

  • Te

Expiratory Time (Te) = Nefes Verme Süresi

Nefes verme eyleminin süresini belirleyen parametredir. Genellikle saniye veya milisaniye olarak değerlendirilir.

  • Paw

Açılımı “airway pressure” olarak yazılır. Solunum yolunda oluşan basınca verilen isimdir.

  • Rise Time

Rise time = Yükselme zamanı

Cihazın EPAP’tan IPAP’a yükseltme hızını ayarlayabildiğimiz parametredir. Basıncın yükselme hızını ayarlar.

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

  • I/E

İnspirasyon süresinin, ekspirasyon süresine oranıdır.

Örneğin sağlıklı bir yetişkinde I/E oranı genellikle 1/2’dir.

  • I/T

İnspirasyon süresinin, toplam solunum süresine oranıdır.

I/T diğer bir ifadeyle I/I+E olarak belirtilebilir. İnspirasyon süresinin, inspirasyon ve ekspirasyon toplam süresine oranıdır.

  • P plato

P plato, plato basıncı olarak tanımlanır. Plato basıncı soluk havasının hastaya verilmesinden hemen sonra ve ekspirasyon başlamadan önce ölçülen basınçtır. Plato basıncı, inspiryum sonunda solunumu tutmaya benzer. Solunumun durması sırasında alveol içindeki ve ağızdaki basınç eşittir yani gaz akışı yoktur.

  • Peak pressure (PIP)

PIP = Peak Inspiratory Pressure

İnspirasyon basıncı grafiğindeki en tepe noktayı ifade eder.

  • Peak flow

İnspirasyon akışı grafiğindeki en tepe noktayı ifade eder.

  • Tidal hacim (Vt) (Vti) (Vte)

Hastaya giden veya hastadan dışarı çıkan hava miktarıdır. Genellikle Vt yani tidal hacim olarak isimlendirilir. Mililitre (ml) cinsinden ölçümlenen hacim miktarıdır.

Vti, hasta nefes alırken ölçülen tidal hacimdir.

Vte, hasta nefes verirken ölçülen tidal hacimdir.

  • Leak (kaçak)

Mekanik ventilasyon sırasında oluşan hava kaçağını ifade eder.

  • Sigh (iç çekme) (derin nefes)

Bu özellik aktif hale getirilirse, önceden belirlenen solunum sayısına ulaşınca (örneğin 50 solunumda bir) mekanik ventilatör cihazı bir miktar daha fazla hacimde hava göndererek hastaya derin nefes aldırır.

  • Apnea Time

Apnea Time = Apne Süresi

Hastanın solunumunun durduğu süreyi ifade eden değerdir. Saniye cinsinden ölçülür.

  • Tetikleme (Tetik I) (Tetik E)

Mekanik ventilatör cihazının, hastanın nefes aldığını veya verdiğini algılaması için ayarlanan hassasiyet değeridir. Tetikleme duyarlılığı veya trigger sensitivity olarak belirtilir. Tetik I nefes alma, Tetik E ise nefes verme safhası için kullanılır. Hasta, spontan solunum isteğini belli bir basınç üreterek gerçekleştirdiğinde, mekanik ventilatör cihazı tetiklenir.

Genellikle 1, 2, 3, 4, 5 olarak ayarlanır. 1 en hassas ayardır ve genellikle bebeklerde kullanılır.

  • FRC

Functional Residual Capacity = Fonksiyonel Rezidüel Kapasite

  • Raw

Airway Resistance = Hava Yolu Direnci

 

Solunum Hakkında Temel Bilgiler

Mekanik Ventilasyon Modları

  • CPAP

Continuous Positive Airway Pressure = Sürekli Pozitif Hava Yolu Basıncı

  • BILEVEL CPAP (BPAP)

Bilevel Continuous Positive Airway Pressure = İki Kademeli Sürekli Pozitif Hava Yolu Basıncı

  • PSV S

Pressure Support Ventilation Spontaneous = Basınç Destekli Ventilasyon Spontan

PSV modlarında cihaz hastanın spontan solunumuna destek olur. Bu sayede ciğerlerde oluşması gereken hava basıncını sağlamaya yardımcı olur.

  • PSV ST

Pressure Support Ventilation Spontaneous Time = Basınç Destekli Ventilasyon Spontan Zaman

  • PCV

Pressure Controlled Ventilation = Basınç Kontrollü Ventilasyon

  • PACV (P A/C)

Pressure Assist Controlled Ventilation = Basınç Asist Kontrollü Ventilasyon

  • P SIMV

Pressure Synchronized Intermittent Mandatory Ventilation = Basınç Senkronize Aralıklı Zorunlu Ventilasyon

  • V SIMV

Volume Synchronized Intermittent Mandatory Ventilation = Hacim Senkronize Aralıklı Zorunlu Ventilasyon

  • ASV

Adaptive Servo Ventilation = Adaptif Servo Ventilasyon

  • VCV

Volume Controlled Ventilation = Volüm (Hacim) Kontrollü Ventilasyon

  • VACV (V A/C)

Volume Assist Controlled Ventilation = Volüm (Hacim) Asist Kontrollü Ventilasyon

  • CMV

Controlled Mandatory Ventilation = Kontrollü Zorunlu Ventilasyon

  • IPPV

Intermittent Positive Pressure Ventilation = Aralıklı Pozitif Basınç Ventilasyon

 

Kaynaklar

https://www.openanesthesia.org/modes_of_mechanical_ventilation/

http://www.dicle.edu.tr/Contents/7ac85789-414e-4c98-8af6-7c40ed0c1610.pdf

http://www.yogunbakimdergisi.org/managete/fu_folder/2007-03/html/2007-7-3-317-321.htm

http://file.atuder.org.tr/_atuder.org/fileUpload/hLBewvMoYoFn.pdf

http://www.yogunbakimdergisi.org/managete/fu_folder/2002-04/html/2002-2-4-215-224.html

SGK İadeli Tıbbi Cihazları Kaç Yılda Bir Yeniler?

SGK İadeli Tıbbi Cihazları Kaç Yılda Bir Yeniler?

Sosyal Güvenlik Kurumu iadeli tıbbi cihazları kullanıcıya teslim ettikten sonra belirli sürelerde yenilemektedir. Bu süreler cihazlara göre değişmektedir. Yenileme işlemi, yeni rapor ve reçete alarak yapılmaktadır. Bunun dışında eğer cihaz arızalanırsa ve tamiri mümkün olmazsa veya tamir bedeli çok yüksek olursa SGK yeni cihaz vermektedir.

Örneğin CPAP, BPAP ve oksijen konsantratörü gibi cihazları on yılda bir, ev tipi mekanik ventilatör cihazlarını ise beş yılda bir yenisiyle değiştirmektedir.

Cihaza Göre Yenileme Süreleri

  • CPAP: 10 yıl
  • OTOCPAP: 10 yıl
  • BPAP: 10 yıl
  • BPAP ST: 10 yıl
  • BPAP ST AVAPS: 10 yıl
  • ASV: 10 yıl
  • Oksijen Konsantratörü: 10 yıl
  • Ev Tipi Mekanik Ventilatör Cihazı: 5 yıl

Philips Respironics Everflo Oksijen Konsantratörünün Orijinal Filtre Rengi Nedir?

Philips Respironics Everflo Oksijen Konsantratörünün Orijinal Filtre Rengi Nedir?

Philips Respironics Everflo oksijen konsantratörünün orijinal filtresi gri renklidir. Orijinal filtreler iki yıl kullanılabilir. 13-14 ayda bir değiştirilmesinde fayda vardır.

Muadil olan filtreler ise bu cihaza uyumludur. Takılması konusunda herhangi bir sorun yaşanmaz. Renk olarak mavi, şeffaf veya beyaz olabilir. Rengin farklı olması sadece üretimde kullanılan plastik malzemeyle ilgilidir. Kullanıma etki etmez. Muadil olarak üretilen filtreler yaklaşık olarak üç ayda bir değiştirilmelidir.

Evde Bakıma İhtiyaç Duyan Hastaların Şikayetleri

Evde bakılan hastaların ve ailelerinin birçok ihtiyacı oluyor. Bu ihtiyaçlardan en önemlisi hasta bakımı ve hastalıkla ilgili bilgilere ulaşabilmek oluyor. Bunun yanında sağlık kurumlarının değişen mevzuatlarını da yakından takip etmek gerekiyor. Böylece devletin sağladığı imkanlardan faydalanılabiliyor. Ancak bu çok da kolay olmuyor. Ülkemizdeki sağlık sisteminde yapılmaya çalışılan iyileştirmeler güzel ve umut verici ama çok yetersiz kalıyor.

İsteklerini Paylaş »

Peki neden yetersiz kalıyor? Aslında bunun cevabını çok zorlanmadan verebileceğimizi düşünüyorum. Belki de ihtiyaçlarımızı ve şikayetlerimizi net ve açık bir şekilde ilgili devlet kurumlarına iletemiyoruz ya da ilettiğimizi sanıyoruz. Birçok platformda isteklerimizi ve sorunlarımızı birbirimizle paylaşıyoruz. Bazı sorunlar gerek ailenin kendi yöntemleriyle gerekse de devlet kurumlarının imkanlarıyla çözülebiliyor. İhtiyaçların karşılanması mümkün olabiliyor ancak bilgi eksikliğinden dolayı nereye nasıl başvuracağımızı bilmiyorsak bu işlemler için çok çırpınıyoruz. Tam bu noktada bizimle benzer sorunları yaşayan insanlardan fikir almak ve tecrübelerini öğrenmek faydalı oluyor. Hem yalnız olmadığımızı hissediyoruz hem de çözüme daha hızlı ulaşabiliyoruz.

Evde Bakıma İhtiyaç Duyan Hastaların Şikayetleri

Bir yandan hastamızın sağlık sorunlarıyla ilgilenirken bir yandan da Whatsapp, Facebook, Twitter ve Change.org gibi birçok sosyal platformdan sesimizi duyurmaya çalışıyoruz. Ayrıca bireysel olarak ilgili kurumlara dilekçelerle de başvuru yapıyoruz. Bu çabalarımız parçalar halinde olunca istediğimiz etkiyi oluşturamıyoruz. Bir türlü isteklerimizi tam anlamıyla karşımızdakilere anlatamıyoruz ve çözüm bulamıyoruz.

Hepimizin bildiği “Damdan düşen, damdan düşenin halini bilir” diye bir atasözü var. Buradan yola çıkarsak evde hastasına bakan ailelerin ihtiyaçlarını yine aynı durumda olan aileler gerçek anlamda anlayabilir. Belki de şikayette bulunduğumuz konular bunları çözüme ulaştırabilecek kişiler tarafından tam anlamıyla bir sorun olarak algılanmıyor olabilir. Ya da yaşadığımız problemin aslında bilmediğimiz bir çözümü de olabilir. İhtiyaçlarımızı ve sorunlarımızı sade ve anlaşılır bir şekilde listeleyebilirsek ve bunları tek bir noktadan ilgili kişilere iletebilirsek daha etkili olacağını düşünüyorum. Oluşturulacak çözümlerin de daha hızlı bir şekilde hayata geçirileceği inancındayım.

İsteklerimizi, ihtiyaçlarımızı ve sorunlarımızı tek bir noktada paylaşıp tartışırsak aksiyon alabilecek kadar yeterli bilgiye sahip olabiliriz. Ayrıca yapacağımız başvurular için referans gösterebileceğimiz bir yer olur. Bu sayede oluşturacağımız farkındalık daha anlamlı olacaktır.

Fikir alışverişi için aşağıdaki butona basıp açılan sayfadan isteklerinizi ve şikayetlerinizi paylaşabilirsiniz.

İsteklerini Paylaş »

Yukarı